Bernstein Likidite Endişeleri Nedeniyle Fiyat Tahminini Düşürürken Boeing Hisseleri Geriledi
Boeing hisseleri, Bernstein’dan daha düşük bir not aldıktan sonra Pazartesi günü Doğu Saatiyle 07:55’te (1155 GMT) resmi açılıştan önce piyasada %4,6 oranında geriledi. Yatırım şirketi, şirketin nakit akışı, savunma programlarındaki kayıplar ve yeni CEO Kelly Ortberg’in karşılaşacağı engellerle ilgili endişeler nedeniyle Boeing için fiyat hedefini 222 dolardan 207 dolara düşürdü.
Zorlukların ortasında CEO geçişi
Boeing 31 Temmuz’da ikinci çeyrek kazançlarını açıkladı, ancak odak noktası Kelly Ortberg’in 8 Ağustos 2024’ten itibaren yeni CEO olacağı haberine kaydı.
Daha önce Rockwell Collins ve Collins Aerospace’i yönetmiş olan Ortberg’i zor bir görev bekliyor. Her ne kadar başarılı bir geçmişe sahip olsa da, Boeing’in ticari ve askeri operasyonlarının büyüklüğü ve karmaşıklığı çok daha büyük bir zorluk teşkil ediyor.
Bernstein’daki analistler, şirket dışından birinin Boeing’de karşılaşabileceği potansiyel sorunlara dikkat çekerek, derinlemesine şirket bilgisi ve yerleşik ilişkilerin yokluğunun şirketin önemli zorluklarını etkili bir şekilde ele alma yeteneğini engelleyebileceğini vurguladılar.
Finansal zorluklar ve nakit akışı endişeleri
Boeing’in mali sağlığı belirsizdir. Şirket savunma sözleşmelerinde artan maliyetler, artan stok seviyeleri ve önemli miktarda borçla mücadele ediyor. Şirketin serbest nakit akışı (FCF) büyük ölçüde etkilendi ve Bernstein şimdi Boeing’in 2028 yılına kadar 10 milyar dolarlık FCF’ye ulaşamayacağını tahmin ediyor ki bu daha önceki tahminlere göre kayda değer bir erteleme.
Yatırımcılar arasında Boeing’in ek öz sermaye artırımına ihtiyaç duyabileceğine dair endişeler de var. Analistler, “Mümkün olsa da, bunun gerekli olduğuna ikna olmadık” dedi.
Firma, Boeing’in nakit rezervlerinin üçüncü çeyrekte 9,4 milyar dolar gibi düşük bir seviyeye ineceğini ve üretimin artmasıyla birlikte toparlanmaya başlayacağını öngörüyor.
Bununla birlikte, önemli borç geri ödemelerinin yakın vadede temettü ödeme ve hisse geri satın alma kabiliyetini kısıtlaması bekleniyor ve bu da yatırımcıların endişelerini artırıyor.
Üretim rampası ve teslimat gecikmeleri
Boeing, üretimdeki bazı ilerlemelere rağmen önemli projelerde önemli gecikmeler yaşıyor:
737MAX: Üretim, yıl sonuna kadar ayda 38 uçak hızına ulaşma yolunda ilerliyor ve dördüncü çeyrekte 100 uçağın teslim edileceği tahmin ediliyor, bu da bir önceki tahmin olan 90’dan bir artış anlamına geliyor. Çin ve Air India’ya teslimatların yeniden başlaması olumlu bir gelişmedir, ancak özellikle 737-7 ve 737-10 modellerinin onay gecikmeleri nedeniyle hala zorluklar yaşanmaktadır.
787: Üretim, ilk çeyrekteki 13 uçağa kıyasla ikinci çeyrekte sadece 9 uçağın teslim edilmesiyle, ayda 5 uçak hedefinin altında kalmaya devam ediyor. Tedarik zinciri sorunları ve daha fazla denetime duyulan ihtiyaç ilerlemeyi yavaşlattı. Bernstein üçüncü çeyrek için teslimat tahminini 29’dan 19’a indirdi.
777X: Boeing’in Tip İnceleme Yetkisi almasıyla birlikte sertifikasyon süreci ilerliyor. Bununla birlikte, ilk teslimatların 2025 yılına kadar yapılması beklenmiyor ve üretim şu anda ayda bir uçak düzeyinde.
Savunma sektöründeki performans şirketin mali sonuçlarını önemli ölçüde etkiledi ve Boeing ikinci çeyrekte sabit fiyatlı geliştirme sözleşmelerinden 1 milyar dolar daha zarar ettiğini bildirdi. Bu kalıcı sorun, yatırımcılar ve piyasa analistleri için sürekli olarak hayal kırıklığına neden olmuştur.
Kazanç raporundan bu yana Boeing’in hisse senedi fiyatının %8,4 oranında düşmesi ve Bernstein’ın not indirimi, piyasanın şirketin beklentilerine ilişkin endişelerini yansıtıyor.
Bernstein Boeing için hala “Outperform” notunu korusa da, daha düşük fiyat hedefi şirketin toparlanması konusunda ihtiyatlı bir iyimserliği vurguluyor.
Bu makale yapay zeka yardımıyla üretilmiş ve bir editör tarafından gözden geçirilmiştir. Daha fazla bilgi için Hüküm ve Koşullarımıza bakın.